Najczęściej zadawane pytania

Sekcja najczęściej zadawanych pytań (FAQ)

Najczęściej zadawane pytania

Poniżej prezentujemy listę najczęściej zadawanych pytań w naszym serwisie. Zachęcamy do zapoznania się z zawartością tej strony.

Serwis K DATA

Jaki sprzęt można naprawić w serwisie K DATA?

W naszym serwisie naprawiamy komputery stacjonarne i notebooki. Niewykluczone, że w przyszłości także i inne urządzenia.

W jaki sposób mogę zgłosić sprzęt do naprawy w serwisie K DATA?

Zgłosić sprzęt do naprawy w naszym serwisie można na cztery różne sposoby:
– za pośrednictwem tej strony internetowej korzystając z formularza online, który dostępny jest tutaj
– za pomocą telefonu, dzwoniąc pod nr: 799 018 047
– poprzez pocztę email, pisząc na adres: [email protected]
– osobiście przynosząc sprzęt do naszej siedziby, która znajduje się pod adresem: ul. Niepodległości 96a, 44-370 Pszów
W przypadku zgłaszania naprawy za pomocą telefonu, poczty email lub osobiście, należy pamiętać o wypełnieniu formularza zgłoszenia naprawy, który dostępny jest w dziale do pobrania lub bezpośrednio tutaj.

Jakie dokumenty powinienem dostarczyć do serwisu oddając sprzęt do naprawy?

Oddając sprzęt do naprawy w naszym serwisie wymagamy, aby wraz z nim dostarczyć wypełniony formularz zgłoszenia naprawy. Formularz można pobrać z naszego działu do pobrania lub otrzymać go w siedzibie naszej firmy. Taki formularz posiada też serwisant odwiedzający klienta.
Formularza nie trzeba pobierać i wypełniać jeśli zgłoszenie naprawy utworzono poprzez formularz online.

Czy mogę otrzymać fakturę VAT za wykonaną usługę?

Tak, jak najbardziej. Wystawiamy faktury VAT zarówno dla firm jak i osób fizycznych.

Czy serwis udziela gwarancji na wykonaną naprawę/usługę?

Tak. Udzielamy gwarancji na wykonaną naprawę/usługę. Standardowo jest to okres 6 miesięcy, choć jest to zależne od konkretnej naprawy/usługi.
Wyjątkiem jest naprawa po zalaniu notebooka. Tutaj okres gwarancji przyznajemy na krótszy okres.

Koszt i czas naprawy

Ile kosztuje diagnoza usterki w serwisie?

Diagnoza w naszym serwisie jest bezpłatna jeśli klient zdecyduje się na serwis/naprawę. W przypadku rezygnacji z serwisu/naprawy pobieramy opłatę za diagnozę. Koszt tej usługi wynosi 50,00 zł brutto dla urządzeń typu komputer stacjonarny PC. Jeśli diagnozowanym urządzeniem jest notebook to koszt usługi również wynosi 50,00 zł brutto.

Jak długo trwa diagnoza usterki sprzętu?

Wykonanie diagnozy trwa zazwyczaj 1-3 dni robocze. Długość wykonania tej usługi głównie zależy od ilości sprzętu do naprawy, który w danym momencie znajduje się w naszym serwisie komputerowym. Wpływ na to ma także kolejność zgłoszeń.

Jakie są koszty naprawy sprzętu w serwisie?

Każdą naprawę traktujemy indywidualnie. Na początku musimy dokonać diagnozy usterki. Dopiero wtedy informujemy klienta o całkowitym koszcie naprawy.  Na naszej stronie można znaleźć cennik najczęściej wykonywanych napraw. Do cennika można przejść klikając tutaj.

Jak długo trwa proces naprawy w serwisie?

Czas naprawy zależy od paru czynników, takich jak np.:
– kolejność zgłoszeń,
– ilość zgłoszeń,
– od powstałej usterki, która wymaga naprawy
– od dostępności części zamiennych
Standardowo czas wykonania naprawy wynosi 7 dni roboczych. Okres ten może ulec skróceniu lub wydłużeniu. Klient serwisu na swój adres email otrzymuje informacje o statusie naprawy.

Co jeśli nie uda się naprawić sprzętu?

Jeśli sprzętu nie da się naprawić, to o tym fakcie informujemy, a sprzęt oddajemy właścicielowi. Wtedy pobieramy jedynie opłata za diagnozę, jeśli taka miała miejsce.

Zakup i montaż komputera stacjonarnego

Czy w firmie K DATA można zamówić nowy komputer stacjonarny PC?

Tak. Zajmujemy się również montażem nowych komputerów. Składamy zestawy do różnych zastosowań oraz dostosowujemy je do wymagań i potrzeb klienta.

Do jakich zastosowań komputer można zamówić?

Zajmujemy się budową i montażem komputerów stacjonarnych praktycznie do każdych zastosowań. Począwszy od komputerów dla użytkowników domowych, graczy, grafików, webmasterów, programistów, architektów itp. Wyjątkiem są urządzenia typu serwer.

W jaki sposób można zamówić komputer w firmie K DATA?

Komputer stacjonarny można zamówić poprzez formularz online, który znajduje się na naszej stronie internetowej lub można to zrobić klikając tutajZamówienie można też złożyć poprzez adres email [email protected]. UWAGA. Nie przyjmujemy i nie realizujemy zamówień przez telefon.

Cały proces przedstawia się następująco. Na początku prosimy o wypełnienie formularza i udzielenia odpowiedzi na kilka pytań. Następnie przygotowywana jest oferta w dwóch różnych wariantach. Po wyborze i zatwierdzeniu zestawu przez klienta wystawiamy fakturę pro forma na podane w formularzu dane, którą należy opłacić. Po otrzymaniu przelewu na konto firmy zamawiamy podzespoły, które wybrał klient. Gdy otrzymamy wszystkie podzespoły wymagane do budowy jednostki, wówczas serwis składa komputer w całość. Następnie urządzenie testujemy i sprawdzamy jego stabilizację działania. Po testach jednostki wystawiamy Fakturę VAT i urządzenie wydajemy z serwisu jego właścicielowi. Komputer można odebrać samodzielnie w naszym serwisie, ale możemy też dostarczyć go do siedziby klienta. Każdy złożony zestaw komputerowy przedstawiamy naszemu klientowi i prezentujemy jego działanie.

Jakie są koszty zakupu nowego komputera w firmie K DATA?

Koszt samego komputera zależy od podzespołów, z których składana jest nowa jednostka. Do każdego komputera doliczana jest usługa montażu i testu podzespołów, która wynosi od 180,00 zł brutto. Instalacja systemu operacyjnego, sterowników, oprogramowania antywirusowego, oprogramowania użytkownika oraz wykonania kopii zapasowej w przypadku zamówienia nowego komputera jest darmowa. Doliczamy koszty w przypadku instalacji dodatkowych urządzeń typu drukarka, skaner itd.

Kupiłem podzespoły do komputera we własnym zakresie, chciałbym u Państwa zmontować wszystko w całość, czy istnieje taka możliwość i jaki jest koszt?

Tak, jak najbardziej możemy poskładać komputer z podzespołów zakupionych poza naszym serwisem. Koszt montażu jednostki oraz testy wynoszą od 240,00 zł brutto. Instalacja systemu operacyjnego, sterowników, oprogramowania antywirusowego, oprogramowania użytkownika i kopii zapasowej systemu liczymy według cennika usług, który znajduje się tutaj.

Otrzymałem ofertę na komputer, ale chciałbym zrezygnować z zakupu, czy istnieje taka możliwość?

Oczywiście, że tak. Przedstawiając i przesyłając ofertę klientowi nie podpisujemy z nim żadnej umowy. Klient nie ponosi żadnych kosztów z tytułu przygotowania oferty (przygotowanie 2 ofert oraz opisanie zestawów klientowi przez nasz serwis. Każda kolejna oferta jest płatna 20,00 zł brutto). Może też zdarzyć się, że będziemy ponownie musieli przedstawić ofertę, dlatego, że ceny na rynku bywają zmienne. Taka sytuacja może mieć miejsce jeśli klient zdecyduje się na zakup komputera w dużo późniejszym terminie od momentu przedstawienia oferty (data ważności oferty).

Bezpieczeństwo i ochrona danych

Czy moje dane osobowe przekazane firmie K DATA są bezpieczne?

Staramy się chronić dane osobowe powierzone naszej firmie jak najlepiej. Przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o RODO, o czym można przeczytać tutaj.

Czy zgłaszając naprawę online za pomocą formularza zgłoszenia naprawy moje wprowadzone dane są bezpieczne?

Tak, oczywiście. Dbamy o to aby wprowadzone dane na naszej stronie internetowej bezpiecznie i bezpośrednio trafiły do naszego serwisu. Posiadamy zaimplementowane różnego rodzaju zabezpieczenia takie jak np. certyfikat SSL witryny, szyfrowanie bazy danych i inne.

Czy serwis zabezpiecza dane klienta przed naprawą sprzętu?

Nie. Klient powinien zabezpieczyć swoje ważne dane i pliki we własnym zakresie. Można też poinformować serwis, aby zrobił to za klienta. Usługa zabezpieczenia danych jest darmowa.

Czy serwis może przenieść dane ze starego sprzętu na nowy?

Tak, istnieje taka możliwość. Jednak klient musi o tym fakcie poinformować serwis, aby wykonał taką usługę.

Wysyłka sprzętu

Czy sprzęt wymagający naprawy można przysłać do serwisu za pośrednictwem kuriera?

Aktualnie nie ma takiej możliwości. Nie odbieramy ani nie naprawiamy sprzętu, który trafi do naszego serwisu za pośrednictwem kuriera, poczty polskiej czy też innego spedytora. Odsyłamy go do nadawcy przesyłki.

Masz inne pytanie?

Najczęściej zadawane pytania

Masz inne pytanie? Nie znalazłeś na swoje odpowiedzi? Skontaktuj się z nami. Chętnie pomożemy i rozwiejemy wszelkie wątpliwości. Wszelkie dane do kontaktu można znaleźć na stronie kontakt.