Regulamin serwisu

Regulamin serwisu komputerowego K DATA

Regulamin obowiązuje od dnia 22.10.2018 r.

Formuła niniejszego regulaminu zakłada ustalenie ogólnych zasad i warunków korzystania z usług serwisu komputerowego K DATA Twój Serwis Komputerowy. Niniejszy Regulamin skierowany jest do Usługobiorców i reguluje w szczególności zasady korzystania z usług serwisu, w tym kwestie naszej odpowiedzialności.

Zapraszamy do zapoznania się regulaminem serwisu komputerowego,

Zespół K DATA

Spis Treści

1. Postanowienia ogólne

2. Definicje

3. Umowa serwisowa

4. Diagnostyka sprzętu

5. Dane na nośnikach Klienta

6. Czas serwisu / naprawy

7. Koszty usługi

8. Odbiór sprzętu

9. Ryzyka związane z naprawą

10. Montaż nowego zestawu komputerowego

11. Gwarancja i reklamacja

12. Ochrona danych osobowych

13. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

14. Postanowienia końcowe

1) Postanowienia ogólne

1. Właścicielem serwisu komputerowego K DATA Twój Serwis Komputerowy jest Krzysztof Kabut prowadzący działalność gospodarczą pod firmą K DATA Krzysztof Kabut, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadający: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Niepodległości 96a, 44-370 Pszów, NIP: 6472478338, REGON: 381445132, adres poczty elektronicznej: [email protected], numer telefonu kontaktowego: 799 018 047 (dalej jako: „Usługodawca” lub „Serwis„).

2. Niniejszy regulamin Serwisu K DATA Twój Serwis Komputerowy (dalej jako: „Regulamin”) dotyczy warunków oraz zasad wykonywania usług serwisowych, naprawczych i informatycznych przez K DATA Krzysztof Kabut. Podmioty gospodarcze oraz osoby fizyczne i prawne zlecające wykonanie usługi serwisowej, naprawczej bądź informatycznej dalej zwane będą Usługobiorcami lub Klientami.

3. Zgłoszenie zlecenia serwisowego lub podpisanie dokumentu „Zgłoszenie sprzętu do serwisu” oznacza zawarcie Umowy serwisowej, do której w całości ma zastosowanie niniejszy Regulamin, a Usługobiorca jest zobowiązany do zapoznania się z treścią Regulaminu i zaakceptowania jego treści przed zawarciem Umowy serwisowej.

4. Regulamin serwisu jest dostępny w formie cyfrowej pod adresem: https://kdata.pl/regulamin-serwisu/ oraz w formie papierowej w siedzibie serwisu K DATA Krzysztof Kabut.

5. Korzystanie z usług serwisu K DATA Twój Serwis Komputerowy może odbywać się wyłącznie na zasadach określonych w treści Regulaminu.

2) Definicje

1. Definicje użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:

a. USŁUGODAWCA, SERWIS – Krzysztof Kabut prowadzący działalność gospodarczą pod firmą K DATA Krzysztof Kabut, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadający: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Niepodległości 96a, 44-370 Pszów, NIP: 6472478338, REGON: 381445132, adres poczty elektronicznej: [email protected], numer telefonu kontaktowego: 799 018 047.

b. USŁUGOBIORCA, KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną – korzystająca albo zamierzająca korzystać z usług Serwisu komputerowego K DATA Krzysztof Kabut.

c. REGULAMIN – niniejszy regulamin Serwisu komputerowego.

d. STRONA INTERNETOWA, STRONA, KDATA.PL – strona internetowa Usługodawcy dostępna pod adresem internetowym https://kdata.pl.

e. UMOWA SERWISOWA – umowa zawierana pomiędzy Usługodawcą, Serwisem K DATA Krzysztof Kabut, a Usługobiorcą, Klientem w formie papierowej lub formie elektronicznej za pośrednictwem strony internetowej serwisu K DATA Twój Serwis Komputerowy pod adresem https://kdata.pl/zamow-serwis-komputerowy/ w celu przeprowadzenia serwisu bądź naprawy sprzętu lub pod adresem https://kdata.pl/zamow-nowy-komputer/ w celu montażu nowego zestawu komputerowego.

f. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Strony Internetowej zgodnie z Regulaminem.

g. FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz umożliwiający złożenie zlecenia serwisu bądź naprawy sprzętu, dostępny na Stronie internetowej kdata.pl w zakładce „Zamów Serwis komputerowy”.

h. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz umożliwiający złożenie Zamówienia poprzez skomponowanie własnego produktu, dostępny na Stronie internetowej kdata.pl w zakładce „Zamów Nowy Komputer PC”.

i. ZAMÓWIENIE, ZLECENIE – oświadczenie Klienta/Usługobiorcy stanowiące zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży produktu lub umowy o świadczenie usług ze Sprzedawcą/Usługodawcą.

j. KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).

3) Umowa serwisowa

1. Umowa serwisowa – umowa która zostaje zawarta pomiędzy Serwisem a Klientem poprzez akceptację przez Klienta warunków umowy znajdujących w Regulaminie serwisu komputerowego oraz poprzez złożenie podpisu na dokumencie „Zgłoszenie sprzętu do serwisu” lub oświadczenie woli złożone przez Klienta w formie e-mail w przypadku zawierania umowy zdalnie poza miejscem prowadzenia działalności przez Serwis (np. mailowo lub telefonicznie) lub poprzez zlecenie złożone poprzez formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie internetowej kdata.pl pod adresem: https://kdata.pl/zamow-serwis-komputerowy/.

2. Klient zlecając K DATA Krzysztof Kabut wykonanie usługi zobowiązany jest do podania podstawowych danych (imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer telefonu, adres e-mail) niezbędnych do jego identyfikacji, sprawnego nawiązania kontaktu i informowania w sprawie realizowanej usługi. K DATA Krzysztof Kabut informuje, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a Klientowi przysługują wszystkie prawa wskazane w Polityce Prywatności K DATA Krzysztof Kabut związane z ochroną danych osobowych.

3. Odmowa podania podstawowych danych kontaktowych może być podstawą do odmowy przyjęcia sprzętu do serwisu lub odmowy wykonania usługi przez Serwis.

4. K DATA Krzysztof Kabut nie weryfikuje prawa własności Klienta do powierzanego mienia. Klient przekazujący sprzęt do serwisu deklaruje, że posiada prawo jego rozporządzaniem jako właściciel lub dysponent (np. pośrednik lub upoważniony pracownik) i jest osobą uprawnioną do podejmowania decyzji i ustaleń w kwestii zakresu, kosztów i terminu realizacji usługi.

5. Klient oddając sprzęt do serwisu otrzymuje dokument „Zgłoszenie sprzętu do serwisu” zawierający dane identyfikacyjne Klienta i urządzenia (typ urządzenia, producent, model, numer seryjny), opis usterki lub zakres usługi oraz unikalny numer zgłoszenia.

6. K DATA Krzysztof Kabut nie odpowiada za urządzenia i akcesoria pozostawione przy sprzęcie, a nie ujęte w dokumencie „Zgłoszenie sprzętu do serwisu”. Klient powinien zgłosić brak wykazanego urządzenia lub akcesorium na dokumencie „Zgłoszenie sprzętu do serwisu”.

7. „Zgłoszenie sprzętu do serwisu” jest dokumentem niezbędnym i wymaganym przy odbiorze sprzętu z serwisu. W przypadku jego braku (np. zagubienie, zniszczenie) ciężar udowodnienia prawa do konkretnego egzemplarza sprzętu spoczywa na Kliencie.

4) Diagnostyka sprzętu

1. Diagnostyka sprzętu przeprowadzana jest w celu wykrycia przyczyn niesprawności (również tych nie zgłoszonych przez Klienta, ale stwierdzonych w K DATA Krzysztof Kabut), wyceny kosztów i określenia terminu wykonania naprawy / serwisu oraz ustalenia okresu gwarancji. Diagnostyka sprzętu obejmuje weryfikację urządzenia podczas której może dojść do fizycznej ingerencji w płytę główną jeżeli zachodzi taka konieczność.

2. Usługa diagnostyki sprzętu jest bezpłatna w przypadku realizacji naprawy w serwisie K DATA Krzysztof Kabut. W przypadku rezygnacji z naprawy lub braku możliwości naprawy ze względu na brak dostępnych części lub dokumentacji elektronicznej niezbędnej do wykonania naprawy, do opłaty pozostaje koszt diagnozy urządzenia. 

3. W przypadku rezygnacji przez Klienta z wykonania usługi po uzgodnieniu i zaakceptowaniu ostatecznej ceny K DATA Krzysztof Kabut może domagać się od Klienta pokrycia kosztów zamówionych i zużytych części oraz czynności serwisowych, uzależniając od tego wydanie sprzętu.

4. W przypadku urządzeń, które posiadają ślady korozji lub zachodzi prawdopodobieństwo występowania oznak korozji, konieczne jest wykonanie oczyszczenia elementów elektronicznych w celu usunięcia śladów korozji. Usługa czyszczenia obejmuje również usługę diagnostyki. Usługa czyszczenia jest kosztem stałym i jest płatna bez względu na dalsze czynności przeprowadzone w serwisie.

5) Dane na nośnikach Klienta

1. Klient przekazując Serwisowi nośniki danych (również te zamontowane w urządzeniu) oświadcza, że jest właścicielem lub posiada prawo do tych danych i ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie konsekwencje wynikające z naruszenia przepisów w przypadku ujawnienia w nich treści prawnie zabronionych lub naruszających licencje albo prawa osób lub firm trzecich.

2. Klient jest zobowiązany do usunięcia z nośnika danych przekazywanego do Serwisu wszelkich danych osobowych, które podlegają ochronie zgodnie z przepisami prawa. Jeżeli Klient nie usunął tych danych przed przekazaniem sprzętu do Serwisu jest zobowiązany poinformować o tym Serwis i zawrzeć z Serwisem umowę o powierzeniu do przetwarzania danych osobowych. Za skutki braku zawarcia takiej umowy lub nieusunięcie danych z nośnika – Serwis nie ponosi odpowiedzialności.

3. Serwis dołoży wszelkiej staranności działając zgodnie z wewnętrznymi procedurami oraz przepisami prawa, dysponując odpowiednimi środkami technicznymi, aby zapewnić ochronę powierzonych danych i ich zabezpieczenie przed kopiowaniem oraz dostępem osób trzecich.

4. W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych Klient powinien wykonać kopię zapasową. Niektóre czynności serwisowe mogą prowadzić do konieczności usunięcia danych z nośnika. Serwis na prośbę Klienta oraz dodatkową opłatą może również utworzyć kopię zapasową danych nośnika.

5. Serwis nie ponosi odpowiedzialności za dostępność, integralność i responsywność danych i aplikacji na nośnikach Klienta oraz za następstwa wynikające z utraty tych danych, a w szczególności w przypadku ujawnienia uszkodzeń lub wad ukrytych nośnika bądź obecności złośliwego oprogramowania (wirusy itp.).

6. Wykonanie usługi instalacji oprogramowania wymaga dostarczenia przez Klienta niezbędnych, aktywnych licencji (nie dotyczy programów rozpowszechnianych na licencji GNU GPL, BSD lub Freeware). W przypadku zlecenia obsługi systemu operacyjnego (naprawa, instalowanie, odinstalowanie oprogramowania) Serwis może wnioskować o udostępnienie haseł użytkownika z uprawnieniami administratora.

6) Czas serwisu / naprawy urządzenia

1. Usterki powierzonego sprzętu usuwane są w okresie od 1 do 14 dni roboczych.

2. Czas serwisu / naprawy sprzętu może ulec zmianie w przypadku zmianie dostępności części zamiennych, o czym Klient zostanie poinformowany.

3. Czas serwisu / naprawy może ulec wydłużeniu w wyniku wykrycia przez serwis zatajonych informacji o zalaniu, ingerencji osób postronnych lub innych przyczyn komplikujących naprawę.

4. Czas serwisu / naprawy ulega wydłużeniu o czas oczekiwania na akceptację Klienta, czas oczekiwania na dokonanie zapłaty za usługę.

7) Koszty usługi

1. Na całkowity koszt obsługi zlecenia składają się: koszt usługi serwisowej, w tym koszt części zamiennych, koszty zamówionych przez Klienta usług dodatkowych, ewentualny koszt związany z doręczeniem sprzętu do Klienta.

2. Złożenie zlecenia jest jednoznaczne z akceptacją przez Klienta jego kosztu wraz z ewentualnymi zamówionymi przez Klienta usługami dodatkowymi. 

3. Przewidywany koszt usługi serwisowej jest podawany Klientowi w wyniku diagnozy urządzenia i wymaga jego akceptacji za pośrednictwem wiadomości tekstowej SMS lub za pomocą wiadomości email. Jeżeli w trakcie naprawy okaże się, że koszty przekraczają przewidywany koszt usługi Serwis skontaktuje się z Klientem celem uzyskania akceptacji podwyższonych kosztów.  Jeżeli Klient nie zaakceptuje podwyższonego kosztu naprawa nie jest dokonywana a urządzenie zwracane Klientowi po uregulowaniu dotychczas poniesionych kosztów.

8) Odbiór sprzętu

1. Po zakończeniu naprawy lub odstąpieniu od jej wykonania K DATA Krzysztof Kabut poinformuje Klienta o gotowości sprzętu do odbioru, a data skutecznego powiadomienia odnotowywana jest w systemie do obsługi zleceń serwisowych Serwisu. Za skuteczne powiadomienie przyjmuje się przekazanie Klientowi ww. informacji w sposób przez niego wskazany, tj. drogą telefoniczną, wiadomość tekstową SMS lub poprzez pocztę elektroniczną. Klient zobowiązany jest do odebrania sprzętu z siedziby K DATA Krzysztof Kabut w terminie 14 dni od daty przekazania powyższej informacji. W przypadku nieodebrania urządzenia we wskazanym terminie K DATA Krzysztof Kabut zastrzega sobie prawo do naliczenia kosztów magazynowania sprzętu w kwocie 5 zł za każdy dzień roboczy serwisu i przechowywania sprzętu ponad wskazany termin oraz uzależnia jego wydanie od wcześniejszego uiszczenia opłaty za magazynowanie.

2. Klient zobowiązany jest niezwłocznie poinformować K DATA Krzysztof Kabut o zmianie danych kontaktowych, ponieważ niezawiniony przez K DATA Krzysztof Kabut brak możliwości nawiązania kontaktu przez 14 dni rozpoczyna okres naliczania opłaty za magazynowanie sprzętu.

3. W przypadku wykonywania naprawy płatnej wymienione części będą zwracane Klientowi.

4. Do skutecznego odebrania sprzętu niezbędne jest doręczenie dokumentu „Zgłoszenie sprzętu do naprawy” zgodnie z §3 ust. 7 Regulaminu. 

5. Potwierdzeniem wykonania naprawy / serwisu i odebrania sprzętu z serwisu jest dokument „Potwierdzenie wydania sprzętu z serwisu”, który jest każdorazowo wydawany przez Serwis przy odebraniu sprzętu przez Klienta. 

6. Wraz z dokumentem „Potwierdzenie wydania sprzętu z serwisu” dostarczany jest dodatkowy dokument, w którym ujęty jest wykaz użytych części serwisowych, przeprowadzonych usług oraz znajdują się postanowienia dotyczące gwarancji i ewentualne uwagi Serwisu dotyczące serwisowanego urządzenia.

9) Ryzyka związane z naprawą

1. Przeprowadzenie diagnozy, naprawy lub modernizacji sprzętu może wymagać jego demontażu i usunięcia plomb gwarancyjnych, co może prowadzić do utraty gwarancji producenta lub udzielonej przez inny podmiot (np. poprzedni serwis). Powyższe nie dotyczy obsługi oprogramowania. Jeżeli Klient nie wyraża zgody na usunięcie plomb gwarancyjnych – jest zobowiązany zgłosić to przed zleceniem naprawy. Brak zastrzeżenia ze strony klienta nie może być podstawą do późniejszej reklamacji zerwania plomb gwarancyjnych i utraty gwarancji. Brak zgody na usunięcie plomb gwarancyjnych może być podstawą do odmowy wykonania usługi. 

2. W przypadku zlecenia serwisu systemu operacyjnego urządzenia (naprawa, instalowanie, odinstalowanie oprogramowania) zdarza się, że po przeprowadzeniu serwisu Klient przywraca system do poprzedniej (wadliwej) konfiguracji. W takim przypadku Serwis nie ponosi odpowiedzialności z tytułu gwarancji lub rękojmi. Ewentualną wadę należy zgłosić przez przywróceniem systemu do poprzedniej konfiguracji lub do dostawcy oprogramowania.

3. W przypadku demontażu urządzenia, może dojść do naruszenia konstrukcji mocowań lub elementów obudowy (zaczepy, klipsy itp.). Większe ryzyko wystąpienia takiego zjawiska może nastąpić w przypadkach kiedy sprzęt był już wcześniej demontowany.

4. Sprzęt dostarczany do serwisu w przypadku konieczności wykonania naprawy jest poddawany demontażowi obudowy, podczas której może dojść do pojawienia się widocznych śladów użytkowania.

5. Sprzęt, który nie został skutecznie naprawiony może wykazywać objawy inne niż przy przyjęciu do serwisu zależnie od zastosowanych metod diagnostycznych i wykonanych czynności serwisowych.

6. Klient akceptuje ryzyko, że podczas czynności wykonywanych w trakcie prac serwisowych może dojść do trwałego uszkodzenia płyty głównej.

7. W przypadku części dostarczonych na wymianę przez Klienta, serwis nie bierze odpowiedzialności za ryzyko związane z powodzeniem naprawy oraz ewentualne szkody jakie może wyrządzić dostarczony element. Dodatkowo Klient przyjmuje do wiadomości, że po wykonaniu zleconej usługi, a w przypadku jeżeli usterka nie zostanie wyeliminowana, serwis K DATA Twój Serwis Komputerowy nie jest w stanie wziąć odpowiedzialności za wykonane czynności. Może to być związane, np. z błędnie postawioną diagnozą przekazaną przez Klienta, nieprawidłowym lub uszkodzonym elementem przekazanym przez Klienta na wymianę, innymi usterkami, które mogą występować w urządzeniu lub inne sytuacje, które mogą wpływać na błędne działanie sprzętu. 

8. W przypadku konkretnej usługi zleconej przez Klienta serwis nie bierze odpowiedzialności za ryzyko związane z powodzeniem naprawy. Dodatkowo Klient przyjmuje do wiadomości, że po wykonaniu zleconej usługi, a w przypadku jeżeli usterka nie zostanie wyeliminowana, serwis K DATA Twój Serwis Komputerowy nie jest w stanie wziąć odpowiedzialności za wykonane czynności. Może to być związane, np. z błędnie postawioną diagnozą przekazaną przez Klienta, innymi usterkami, które mogą występować w urządzeniu lub inne sytuacje, które mogą wpływać na błędne działanie sprzętu.

10) Montaż nowego zestawu komputerowego

1. K DATA Krzysztof Kabut w swojej ofercie posiada usługę montażu nowych zestawów komputerowych.

2. Klient wykazujący chęć nabycia zestawu komputerowego od K DATA Krzysztof Kabut składa odpowiednie zapytanie drogą elektroniczną na adres email: [email protected] lub poprzez formularz zamówienia dostępny na stronie internetowej kdata.pl lub pod linkiem: https://kdata.pl/zamow-nowy-komputer/. Złożenie zamówienia poprzez formularz internetowy strony internetowej kdata.pl nie jest wiążący, do niczego nie zobowiązuje Klienta, a daje jedynie możliwość złożenia zapytania.

3. Serwis w terminie do 5 dni roboczych przygotuje odpowiednią ofertę zgodnie z zapytaniem Klienta. Każda przygotowana oferta zawiera wykaz podzespołów z których zmontowany ma być zestaw komputerowy. Dodatkowo w ofercie mogą zostać ujęte dodatkowe akcesoria, oprogramowanie oraz usługi wybrane przez Klienta. W ofercie zawarta jest również cena końcowa, czas realizacji zamówienia, a także ważność oferty.

4. Po zaakceptowaniu oferty przez Klienta Serwis wystawia dla Klienta fakturę Pro forma, którą należy w całości opłacić przelewem tradycyjnym na konto serwisu w wyznaczonym terminie. Możliwe jest również opłacenie zestawu komputerowego w siedzibie firmy K DATA Krzysztof Kabut, wówczas wystawiana jest dla Klienta faktura zaliczkowa.

5. Po zaksięgowaniu środków na koncie bankowym K DATA Krzysztof Kabut niezwłocznie zamówi podzespoły wymagane do montażu nowego zestawu komputerowego dla Klienta.

6. Po otrzymaniu wszystkich niezbędnych podzespołów Serwis w terminie 2 -3 dni montuje nowy zestaw komputerowy dla Klienta. Na dysku komputera instalowany jest system operacyjny wybrany przez klienta. Każdy zmontowany zestaw komputerowy następnie przechodzi szereg testów sprawdzający poprawność funkcjonowania podzespołów z których został zmontowany. W cenie usługi aktualizowane jest również oprogramowanie BIOS/UEFI płyty głównej komputera do najnowszej dostępnej wersji jaka została opublikowana na stronie producenta.

7. Po zakończeniu usługi gotowy i przetestowany zestaw komputerowy wydawany jest Klientowi w siedzibie Serwisu. Możliwe jest również dostarczenie zestawu komputerowego przez Serwis pod wskazany przez Klienta adres za dodatkową opłatą.

8. Każdy element użyty do montażu komputera jest fabrycznie nowy (nigdy wcześniej używany). Na każdy z podzespołów udzielana jest gwarancja producenta.

9. Po sfinalizowaniu zamówienia dla Klienta wystawiany jest dokument Faktura VAT na nabyty zestaw komputerowy oraz na dodatkowe akcesoria, oprogramowanie usługi (jeśli zostały wybrane).

10. Możliwy jest również montaż zestawu komputerowego z podzespołów dostarczonych przez Klienta do Serwisu.

11. W przypadku podzespołów dostarczonych do montażu zestawu komputerowego przez Klienta, Serwis nie bierze odpowiedzialności za ryzyko związane z powodzeniem montażu oraz ewentualne szkody jakie mogą wyrządzić dostarczone podzespoły. Dodatkowo Klient przyjmuje do wiadomości, że po wykonaniu zleconej usługi serwis K DATA Twój Serwis Komputerowy nie jest w stanie zagwarantować poprawności działania zestawu. Może to być związane, np. nieprawidłowym lub uszkodzonym elementem przekazanym przez Klienta, innymi usterkami, które mogą występować w urządzeniu lub inne sytuacje, które mogą wpływać na błędne działanie sprzętu (np. brak kompatybilności podzespołu z innym podzespołem).

12. W przypadku gdy zestaw komputerowy montowany jest z podzespołów dostarczonych przez Klienta usługa instalacji systemu operacyjnego oraz usługa aktualizacja oprogramowania BIOS/UEFI płyty głównej komputera jest dodatkowo płatna.

11) Gwarancja i reklamacja

1. Na wykonane usługi naprawy lub modernizacji sprzętu K DATA Krzysztof Kabut udziela gwarancji na wymienione podczas naprawy podzespoły oraz ich właściwy montaż w urządzeniu. Termin biegu gwarancji liczony jest od dnia odebrania sprzętu z naprawy. 

2. Gwarancja nie dotyczy czynności konserwacyjnych sprzętu opisanych w instrukcji obsługi lub instrukcji użytkowania. Czynności te należą do obowiązków użytkownika i mogą zostać wykonane przez K DATA Krzysztof Kabut dodatkowo, na koszt Klienta. 

3. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń wynikających z niewłaściwego lub niezgodnego z przeznaczeniem lub instrukcją obsługi użytkowania sprzętu.

4. Gwarancja nie obejmuje również uszkodzeń powstałych w wyniku niezachowania przez Klienta należytej staranności – w szczególności uszkodzeń mechanicznych, zalania cieczami, oddziaływania par i substancji lotnych, przegrzania oraz działania siły wyższej. 

5. Koszt i ryzyko dostarczenia sprzętu do serwisu w przypadku naprawy gwarancyjnej ponosi Klient. 

6. K DATA Krzysztof Kabut zobowiązuje się do usunięcia na swój koszt wad sprzętu ujawnionych w okresie gwarancji w terminie 14 dni od daty dostarczenia urządzenia.

7. Reklamacje wykonanej usługi można zgłaszać pisemnie na adres: ul. Niepodległości 96a, 44-370 Pszów lub za pomocą poczty e-mail na adres: [email protected].

8. Korzystając z reklamacji Klient może żądać odstąpienia od umowy przed terminem realizacji usługi lub obniżenia ceny w trakcie lub po realizacji usługi. 

9. Serwis rozpoznaje reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia reklamacji przez Klienta

10. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Kupującego adres e-mail bądź na adres korespondencyjny.

12) Ochrona danych osobowych

1. Dane osobowe są chronione zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich oraz z zachowaniem warunków organizacyjnych i technicznych dostosowanych do sposobu zbierania i ochrony zebranych danych osobowych. 

2. Zgodne z ww. ustawą, Klienci mają prawo do wglądu do swoich danych osobowych, ich poprawiania oraz żądania usunięcia. Dodatkowe uprawnienia Klienta związane ze zbieraniem, przetwarzaniem, przekazywaniem, usuwaniem danych osobowych przekazanych K DATA Krzysztof Kabut znajdują się w treści “Polityki prywatności”, którą można znaleźć pod tym linkiem “Polityka prywatności”.

3. Informacje dotyczące ochrony danych osobowych – obowiązek informacyjny – wynikające z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych)  zostały zawarte w “Polityce prywatności” którą można znaleźć pod adresem: https://kdata.pl/polityka-prywatnosci/.

13) Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

1. Wszelkie spory związane z usługami świadczonymi przez K DATA Krzysztof Kabut będą rozstrzygane przez sądy powszechne. Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z następujących pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

1.1. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc prawną u miejskiego (powiatowego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich);
1.2. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a przedsiębiorcą;
1.3. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży;

2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.phphttp://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

3. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr konsument ma dostęp do rozstrzygania sporów konsumenckich drogą elektroniczną za pomocą unijnej platformy internetowej (platforma ODR). Platforma ODR stanowi  wielojęzyczną, interaktywną stronę internetową dla obsługi konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporów wynikających z zawarcia na odległość umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

4. Adres e-mail Serwisu do kontaktu z Klientami to: [email protected]

14) Postanowienia końcowe

1. Klient zlecając wykonanie usługi K DATA Krzysztof Kabut oświadcza, że zapoznał się z treścią i akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu. 

2. Inne postanowienia stron wykraczające poza treść Regulaminu wymagają formy pisemnej. 

3. We wszelkich kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie znajduje Kodeks cywilny.

4. Zmiana Regulaminu – Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmian lub dodania nowych Usług Elektronicznych – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. Zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu Cywilnego, to jest został on prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.

Dziękujemy za uważną lekturę!

W razie pytań jesteśmy zawsze do Państwa dyspozycji – prosimy o kontakt.

Zapraszamy do współpracy,

Zespół K DATA